TikTok vrea să demonstreze că poate fi un instrument puternic în promovarea tendinței de K-pop în întreaga lume.
Joi, oficialii TikTok au urcat pe podium la Târgul Internațional de Muzică din Seul din 2019, organizat la Coex, în sudul Seulului, pentru a susține o prezentare intitulată „The New Kid on the New Music Block: TikTok”.
Aplicația chineză, lansată în 2016, este disponibilă în 150 de țări în 75 de limbi și se promovează ca o aplicație de descoperire a muzicii, permițând utilizatorilor, supranumiți „TikTokers” să creeze și să partajeze videoclipuri lungi de până la 15 secunde pe această platformă.
“Este o epocă în care oamenii pot folosi dispozitive mobile pentru a partaja, a crea videoclipuri oriunde și oricând”, a declarat Jay Bae, director de dezvoltare a afacerilor TikTok Korea în cadrul conferinței. „Smartphone-urile sunt dispozitive importante în vizionarea videoclipurilor și în ascultarea muzicii.”
“Muzica este o parte importantă a ADN-ului creativ al TikTok”, a spus Bae. „Conform cercetărilor noastre, utilizatorii TikTok folosesc serviciul de streaming de muzică cu 27 de minute mai mult pe zi decât alți internauți.”
Directorul departamentului de muzică din cadrul TikTok pentru Asia de Sud-Est, Alan Tang, a prezentat modul în care TikTok cooperează cu artiști pentru a-și promova piesele. TikTok oferă muzică licențiată pentru utilizatori pentru a o adăuga la videoclipurile lor.
Unul dintre cazurile prezentate a fost lansarea piesei „Solo” a lui Jennie din Black Pink, anul trecut. TikTok a colaborat cu vedeta K-pop și a lansat un sticker pentru o provocare dance pentru această piesa, generând peste 200 de milioane de vizualizări.
„Este un proces de construire a unei baze de fani și a unei comunități pe TikTok”, a spus Tang. „Încurajăm artiștii să adauge mai multe videoclipuri pe profilul TikTok, pentru a forma o legătură autentică și intimă cu fanii.”
Pentru a atrage mai mulți utilizatori, TikTok a organizat un eveniment numit TikTok Spotlight în Coreea și Japonia, în aprilie, unde auditorii și-au creat propria muzică prin intermediul aplicației. Potrivit TikTok, audiția a fost, de asemenea, o platformă pentru artiștii începători să se promoveze.
„Muzicieni în devenire au participat la acest program. Acesta este locul în care artiștii își pot promova muzica iar industria le poate observa munca. Ei își pot prezenta muzica originală la scară globală ”, a spus Tang.
Cu toate acestea, TikTok recunoaște că modelul său de profit este limitat deocamdată.
„În acest moment, cel mai profitabil model de afacere pentru TikTok sunt reclamele. Ne uităm la dezvoltarea altor modele generatoare de profit. Dar deocamdată, proiectele legate de muzică nu includ monetizarea directă, ci doar funcții de promovare ”, a spus Bae.
Între timp, 74 de artiști au participat la evenimentul comercial internațional de muzică de patru zile, Târgul Internațional de Muzică din Seul, 2019, organizat de Agenția Coreeană de Conținut Creativ.
Comments
Loading…