in ,

CuteCute

BTS și ARMY, o luptă continuă cu trendul K-Pop „Koreaboo”

Senzația K-pop BTS, a lăsat o dâră de foc pe piața muzicală din SUA, dar trupa formată din șapte membri și fanii acesteia, încă se confruntă cu prejudecățile și discriminarea împotriva Asiei și culturii sale pop.

Unii încă batjocoresc grupul în legătură cu ceea ce susțin că sunt semne ale lipsei de masculinitate a membrilor – aplicarea de machiaj, vopsirea părului în toate culorile curcubeului și purtarea unor ținute excesiv fanteziste. De asemenea, aceștia îi consideră pe artiști „marionete făcute de agenții” fără nici o pricepere muzicală. Prin urmare, și ARMY, fandomul global al BTS, a fost atacat pentru gusturile “ciudate”.

Fenomenul „Koreaboo” din Statele Unite este un indiciu al unor astfel de prejudecăți și discriminări, au declarat miercuri cercetătorii de la Universitatea Sogang din Seul. Deși „Koreaboo” este un termen derogatoriu care se referă la cei obsedați excesiv de cultura coreeană, acum este utilizat pe scară largă în SUA pentru a indica fanii K-pop.

“Fanii K-pop încearcă să se distingă de Koreaboos în scopuri de autoapărare”, a spus Marisa Lilette Luckie în coreeană în cadrul seminarului “K-pop dincolo de BTS: tehnologie media, industrii creative și cultură fandom” la Universitatea Yonsei, Seul. “Pentru a dovedi că sunt adepți “normali” care respectă cultura coreeană, ei definesc diferit Koreaboo și resping anomaliile Koreaboo.”

Ea a adăugat: „Ei trebuie să-i convingă pe ceilalți din jurul lor că sunt normali, pentru a evita condamnarea. Aceasta dezvăluie prejudecățile împotriva culturii asiatice pe care le găsim în America”.

Luckie și co-cercetătorii ei – Won Yong-jin, Pang Hui-kyong și Lee Jun-hyung – au subliniat, de asemenea, că distincția încețoșată dintre Koreaboo și fanii K-pop este un semn că K-pop nu a fost încă înglobat fără probleme în SUA

Ei au dezvăluit că BTS a schimbat percepția că „asiaticii sunt neatractivi”, dar discriminarea nu a fost complet dezrădăcinată.

“Fenomenul arată, de asemenea, că astăzi, discriminarea împotriva Asiei și a oamenilor săi a devenit mai indirectă”, a spus Luckie. „Oamenii sunt acum discriminatori și cu cei cărora le place cultura asiatică”.

“Discriminarea a devenit etnică. Pe măsură ce cultura minorităților din S.U.A. câștigă popularitate, americanilor le se pare imposibil să se implice în discriminare rasială, de aceea au început să prezinte semne “specifice” de discriminare etnică”.

“K-pop Beyond BTS: Tehnologia media, industrii creative și cultură fandom”, un seminar academic despre BTS, a fost organizat de către Societatea Coreeană pentru Jurnalism și Studii de Comunicare (KSJCS) și sponsorizat de Big Hit Entertainment. Acest seminar a fost organizat pentru a discuta diverse fenomene culturale generate de către BTS, grupul ce domină clasamentele Billboard.

Șaptezeci de cercetători din întreaga lume au luat cuvântul la seminar, care a avut patru sesiuni: „Peisajul K-pop-ului”, „BTS & Fandom intercultural”, „Globalizarea și hibriditatea culturală” și „Platforme și tehnologii media”. La eveniment au participat aproximativ 200 de persoane.

Sursă: Koreatimes

Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Loading…

Nouă săptămâni la rând: Cât timp se va menține SuperM în Billboard pe locul 1?

Kim Dong-wook și Moon Ga-young, distribuiți în serialul "Memoir of the Man"